Η ανάπλαση της πλατείας Αλεξάνδρας

ΠΡΙΝ

META

Αλλάζει η εικόνα της πλατείας Αλεξάνδρας μετά την ομόφωνη απόφαση του Κ.Α.Σ.

Ο πρόεδρος του Ολυμπιακού Ευάγγελος Μαρινάκης στηρίζει έμπρακτα το Δήμο Πειραιά και μετά από δική του δωρεά, αναμένεται να γίνει ανάπλαση στην πλατεία Αλεξάνδρας και να αποδοθεί ανακαινισμένη στους κατοίκους της πόλης.

Ο κ. Μαρινάκης, ο οποίος έχει εκλεγεί πρώτος Δημοτικός Σύμβουλος στην πόλη του Πειραιά, μετά από συνεννόηση που είχε με τη Δημοτική Αρχή κατέθεσε πρόταση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο τα μέλη του οποίου, μετά από τις απαραίτητες τροποιήσεις, τη δέχτηκαν ομόφωνα.

Αξίζει να σημειώσουμε πως τα μέλη του Κ.Α.Σ. έδωσαν το πράσινο φως για την ανάπλαση της πλατείας, καθώς στην περιοχή δεν διασώζονται ίχνη του Κονώνειου Τείχους του Πειραιά, δηλαδή δεν υπάρχουν ορατές αρχαιότητες, ούτε λαξεύματα στον βράχο.

Έτσι, η πλατεία που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του φυσικού ακρωτηρίου του λιμανιού της Ζέας, θα αποκτήσει πολύ σύντομα περισσότερη φύτευση (δέντρα και θάμνους), αλλά και κάποια καθίσματα.
Αυτό όμως που θα την κάνει να ξεχωρίζει είναι ένα μνημείο που θα είναι αφιερωμένο στη Γενοκτονία των Ποντίων το οποίο θα ορίζεται από μία μεγάλη περιμετρική κυκλική ζώνη από ενιαίο υλικό, το οποίο θα έχει ύψος 7,5 μ. και χορδή τόξου 14 μ.

Όπως παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση του ΚΑΣ, είναι ένα ιδιαίτερο γλυπτό, έργο του εικαστικού Παναγιώτη Τανιμανίδη, με πολλές αναγνώσεις, καθώς ο θεατής θα μπορεί να προσλαμβάνει διαφορετικές εικόνες ανάλογα με τη γωνία που θα το παρατηρεί.

Όπως αναφέρθηκε, πρόκειται για ένα γλυπτό μέσα στο γλυπτό. Φτιαγμένο από κυλίνδρους INOX και αλληλοσυνδεόμενα ελατήρια, εξωτερικά είναι σαν ένα μεγάλο κύμα που ξεκινά από τη μία πατρίδα για να φτάσει στην άλλη, με τα ελατήρια να δημιουργούν 353.000 μικρότερα κύματα, όσοι και οι νεκροί της γενοκτονίας. Στο εσωτερικό του, ένα προσφυγοπούλι μεταφέρει διάφορα αντικείμενα αλλά και έννοιες, συνθέτοντας 17 παραστάσεις. Μεταξύ αυτών είναι οι κλειδαριές από τα λουκέτα που έκλεισαν τα σπίτια πίσω στον Πόντο, η λύρα, ο αργαλειός, αλλά και τα κιάλια, μια σύνθεση που υπενθυμίζει ότι η ζώσα μνήμη δεν πρέπει να παρατηρείται από μακριά. Στον πυρήνα του γλυπτού, με λέιζερ θα είναι χαραγμένες οι πόλεις του Πόντου και η αφιερωματική επιγραφή.